Tarelugnt

Stressa mindre. Njut mer.

Träning lindrar stress

Känna stress, är något som kan upplevas jobbigt. Det är inte alltid lätt att ta det lugnt. Sedan, hur stressar man ner? Ett bra sätt att lära sig att stressa ner, eller att lindra stress, det är att börja träna. När du tränar så kan det hjälpa. Du kan även se till att maximera din träning med produkter från Fitline pm Sweden, så blir det ännu bättre.

Anledningar till att träna

När du stressar, eller när du tränar, så är det så att mängden adrenalin och kor­­ti­sol ökar i kroppen. När du avslutat dagens träning så kommer din kropp att låta stress-systemet att slappna av, och stresshormonerna minskar. 

Konditionsträning är en av de saker som särskilt påverkar vår hjärnas funktioner på ett positivt sätt. Det förser oss även med mer syre och blod till vårt centra där tankarna är. Träning kan alltså leda till att du får ett bättre minne och det gör att du blir mindre nervös vilket i sin tur gör att du känner dig mindre stressad.

Regelbunden motion är positivt för sömn­en hos de allra flesta. Sömnen i sig är viktig för att undvika och återhämta sig från stress.

Träning utsöndrar endorfiner i hjärnan. Dessa höjer till exempel ditt humöret. Om du vill maximera träningen och ha ett änn bättre humör, testa Fitline från Pm International.

Under den tid som du tränar, så kommer du att slippa tänka på allt det som brukar stressa dig. Dina tankar kan vandra fritt eller så är du bara upptagen med det du gör. Det gör att din hjärna får en paus.

Om du är stressad kan du kanske uppleva att hjärtat slår snabbare eller så har du helt andra fysiska symptom som liknar de du får när du tränar. Experter anser att träning även dämpar nervositet, och att alla dessa symp­to­m är helt naturliga reaktioner

 

9 feb 2018